onsdag 20 november 2013

en gång för mycket

Det här med att Subway ligger precis rakt över gatan från ambassaden?


Idag skulle vi till bokklubben, för vilken jag har försökt läsa färdigt Boken den senaste veckan, direkt efter jobbet, så för att undvika att 1. svälta ihjäl och 2. äta upp alla kanelbullar vi skulle bjuda bokklubbsbesökarna på sprang jag över till Subway för att lite snabbt fixa någon typ av middag. Och det har eventuellt blivit så att Subway har fungerat som min lunch eller middag liiite för många gånger den senaste veckan.

Jag: "I'll just have some lettuce.....tomatoes...and cu..."
Subwaytjejen: "Cucumbers!"
Jag: "Um, yeah, and then I'll just have some salt and pepper, please."
Subwaytjejen: "And no sauce, right?!"
Jag: "Uh...right."
Subwaytjejen: "You were here Monday, right? Next time you don't have to say anything!"
Jag: 

Blev plötsligt väldigt sugen på att laga lunchlådor.

1 kommentar:

  1. Äsch då, men du kan ju för skojs skull chocka tjejen med att beställa nåt heeelt annat... som att tex inte ta några tomater :-)

    SvaraRadera